sambungan DRIA


sambungan ....



********************************************

Sedang Dria mengulang kaji, telefon bimbitnya itu berbunyi. Namun Dria hanya membiarkan sahaja telefon itu sehingga deringan itu berbunyi.

“I’m still angry with you. Don’t assume that I will answer your call tonight.” Dria berkata-kata sendirian sambil memandang telefon yang sedang menjerit-jerit minta diangkat itu. Sememangnya peristiwa di sekolah tadi tidak dapat dilupakan oleh Dria. Hatinya itu masih panas lagi.

Setelah beberapa kali akhirnya telefon itu senyap. Tiba-tiba satu SMS masuk.  “sayang, please answer the phone.”  Jelas Erish.

Setelah membaca SMS tersebut Dria memandang lama telefon tersebut sebelum mengambil keputusan untuk mematikan telefon itu. Terkejut beruk si Neira apabila melihat terdapat 60 miss called daripada Erish pada keesokan paginya setelah dia menghidupkan kembali telefon Nokia kesayangannya itu.

                Dengan segera dia menghantar SMS kepada Erish. “Jangan buat macam tu lagi. Okey.” Melihatkan SMS yang dihantar tidak berbalas, Dria menganggap bahawa Erish telah Ke sekolah. Jarak di antara rumah Erish ke sekolah agak jauh, Erish perlu menaiki bas atau menunggang motosikal ke sekolah manakala Dria pula hanya tinggal berdekatan dengan sekolah.





+++++++++++++++++++++++++++



 
Hari ini, ZADIEZ gurlz datang awal ke sekolah. Hal ini kerana mereka akan menyertai pertandingan sejarah yang dianjurkan di Sek. Men S agil, Ledang . antara acara yang dipertandingkan adalah mendeklamasi sajak dan quiz. Selama seminggu sebelum itu mereka telah bertungkus-lumus mengulang kaji mata pelajaran tersebut.

                Guru yang mengiringi mereka pada hari tersebut ialah Cikgu Pyan  dan juga Cikgu Zainal. Dria, Aira dan Zurien memilih untuk menaiki kereta Cikgu Pyan manakala Zhasha, Elya, dan Iesya menaiki kereta Cikgu Zainal.

                “Macam mana Dria dengan Erish?” celah Cikgu Pyan apabila melihat Dria dan gengnya itu rancak berbual. Tiba-tiba semua orang di dalam kereta itu terdiam. Aira dan Zurien memandang Dria dengan riak kehairanan.

                “Alah, saya tahu lah tentang awak berdua Dria. Tak perlu terkejut sangat.” Jelas Cikgu Pyan apabila Dria hanya diam sahaja.

                “Macam mana cikgu tahu ni?” tanya Aira.  “rasanya tak ada sesiapa yang tahu akan perkara ini, kan Zurien?” jelas Aira lagi.

                “Saya ni kan ramai spy. Mestilah saya tahu.” Ucap Cikgu Pyan.

                “Emm… biasa je cikgu. Hehe..” jelas Dria sambil malu-malu.  Dria sememangnya malu ketika itu kerana tidak menyangka bahawa Cikgu Pyan akan menanyakan soalan cepu emas itu.

                “Eh, bukan ke Erish ada makwe. Pelajar tingkatan 2 tu kan. Siapa nama dia ye.. em…” Cikgu Pyan cuba mengingati nama pelajar tersebut. “Aiza, cikgu.” Jelas Aira. “Haaa… kan.. betul ke? Dah kecoh dekat bilik guru tu.”


+++++++++++++++++++++++++++

bersambung...
              

 

0 kwan2 yg baik hati nk gtau something kat Missz Dy: